Slå digital genvej til den rette køber

Lilienhoff er en af de danske mæglere, der står absolut stærkest på de sociale medier. Det er ikke noget, vi skriver for at prale, men for at fortælle, at det er et værdifuldt kort i et boligsalg. Det giver nemlig mulighed for at supplere den traditionelle boligannoncering med en skræddersyet digital salgsindsats, hvor vi kan ramme potentielle købere meget præcist – i både Danmark og udlandet.

De fleste har sikkert lagt mærke til, hvor mange boligannoncer der dukker op på både Facebook og Instagram – for de sociale medier har vist sig at være vigtige for landets mange ejendomsmæglere. Den rette bolig kan nemlig nå langt ud via algoritmerne. I hvert fald så længe mægleren har et markant antal følgere, der i forvejen interagerer med profilen.

Det har vi hos Lilienhoff, og det gør, at vi kan opgradere vores brug af sociale medier – og på den måde tilbyde vores kunder adgang til en unik salgsmulighed, der gør, at de kan slå genvej til den rette køber.

Vores kunder kan få en målrettet mæglerindsats
“Vi har længe arbejde intenst med både Facebook og Instagram, og det har givet gevinst i form af mange – og aktive – følgere på de sociale medier. Det er vi meget stolte af og ydmyge over. Primært fordi de giver os en unik mulighed for at tilbyde vores kunder en særdeles målrettet mæglerindsats, hvor vi kan nå ud til potentielle købere meget præcist,” forklarer Hans Lilienhoff, der er en af indehaverne i Lilienhoff.

“Det betyder ikke, at vi ikke også arbejder med annoncering på print – liebhaverkunder er traditionelt set glade for print, så det holder vi naturligvis fast i. Men vi ser også, at flere og flere liebhaverboliger bliver solgt til et mere ‘digitalt’ segment, og derfor har det været centralt for os at vi også er stærkt til stede online,” understreger Hans Lilienhoff.

En af de vigtigste digitale muligheder hos Lilienhoff er at præsentere boligen på de sociale medier. Fordi Lilienhoff samlet har over 28.000 SoMe-følgere, der desuden er yderst aktive, kan en salgsannonce blive spredt særdeles effektivt. Det er ikke unormalt at vores boliger bliver liket og delt 600 gange. Nogle gange oplever vi tilmed at hele 1.000 trykker på like- eller del-knappen.

Andre løsninger er nogle særlige pakker, som sælgerne bliver tilbudt som tilkøb, hvis mægleren vurderer, at det vil være en god ide i forbindelse med salgsindsatsen.

Digital forbindelse til udlandsdanskere
Lige nu har Lilienhoff to såkaldte ‘SoMe-pakker’ – en rettet mod herboende potentielle købere og en rettet mod danskere i udlandet, der er begyndt at savne de lyse sommernætter og den danske hygge:

“Vi har generelt et solidt netværk og et godt navn blandt udlandsdanskere, så når trangen til at vende hjem melder sig, er vi ofte en af første mæglere, de tager kontakt til. Den rolle er fulgt med over på de sociale medier, og det giver os en unik og vigtig adgang til et stærkt købersegment,” fortæller Hans Lilienhoff.

Kreativ på flere kanaler
Det er ikke kun på Facebook, Lilienhoff sætter ind, når vi skal sælge boliger. Også Instagram og Linkedin er blandt de kanaler, kreativiteten bliver rullet ud på.

“Vi er aktiv på tre store sociale kanaler, men det er vigtigt at understrege, at vi skræddersyr indholdet til de forskellige platforme. Det, der fungerer godt på Facebook, fungerer måske ikke optimalt på Linkedin – og derfor vil vi aldrig bare lave en ‘one size’-løsning til de sociale medier,” forklarer Hans Lilienhoff.

“Det sikrer vores kunder den bedst mulige indsats, når vi skal sælge deres bolig – og det sikrer samtidig vores onlinefølgere, at de kun bliver præsenteret for indhold, der giver mening for dem. En vigtig detalje, så vi kan bevare vores store og aktive følgerskare.”

Vil du høre, hvad Lilienhoffs digitale salgsindsats kan gøre for dit kommende boligsalg? Kontakt os i dag og få en uforpligtende vurdering.

Over 28.000 følgere

Med seriøsitet, skræddersyet indhold og skønne drømmeboliger har Lilienhoff skabt en førerposition på de sociale medier. Lige nu har vi i alt over 28.000 følgere på de sociale medier. Det kommer vores kunder til gode!

 

facebook logo

Over 13.000 følgere, der liker, kommenterer og deler vores kunders fantastiske boliger.

instagram logo

Snart 14.000 følgere, der er aktive og følger med i stor stil – ikke mindst de boligfilm, vores mæglere lægger op. 800-1.000 likes pr. opslag er ikke unormalt.

linkedin logo

Vores nyeste kanal, hvor vi arbejder aktivt med at præsentere de boliger, der rammer plet blandt de mere businessorienterede brugere. Pt. har vi over 2000 dedikerede og relevante følgere – og tallet stiger støt.